Overrijnseveld 7 • 3945 GH COTHEN

Toegangssysteem

tennisdekamp foto kantine

De KNLTB-ledenpas, die u in april van de ledenadminstrateur ontvangt, vormt uw toegangssleutel tot het tennispark.  Met uw KNLTB-pas (creditcardvorm) kan het (enkele) buitenhek en de voordeur van de kantine geopend worden (uiteraard alleen wanneer het systeem is ingeschakeld). In de situatie, dat het systeem is uitgeschakeld, werken beide toegangen normaal met een cilinderslot.

Hoe gaat het in zijn werk?

De werking van het elektronisch slot werkt als volgt:

Men haalt het KNLTB-pas door de cardreader (gemonteerd op ronde paal, waar het slot op gemonteerd is). Op de cardreader staat afgebeeld, dat de magneetstrip naar de persoon gekeerd moet zijn. Haal de pas langzaam door de gleuf, totdat een groen lampje gaat branden. Het magneetslot onderbreekt terstond z’n werking en men kan naar binnen. Het hek sluit zich weer middels de hekveer.

In de praktijk zal het hek in geopende stand vastgezet worden.

De toegang tot de kantine verloopt identiek met de cardreader naast de voordeur.

Naar buiten gaat als volgt:

De voordeur van de kantine is van binnenuit met de klink te openen.

Het buitenhek gaat open door de KNLTB-pas door de cardreader te halen.
Als het hek nog in openstand vast staat dient de laatste bezoeker van het park deze te sluiten en in het magneetslot te laten vallen.

Mogelijke bij jullie levende vragen:

1. Hoe komen bezoekers binnen, die bij ons competitie en/of toernooien komen spelen?

Zeer waarschijnlijk zal op die dagen het buitenhek open worden gezet. Vervolgens kunnen zij omlopen om via de terrasdeur naar binnen te gaan.

2. Hoe komt mijn moeder binnen, als ze wil komen kijken?

Als bij 1. Is de poort gesloten, laat haar even naar jou roepen, zodat jezelf met het pasje de poort kunt openen.

3. Hoe komt de leverancier binnen?

De leverancier beschikt over eigen sleutels van het leveranciershek en leveranciersingang.

4. Hoe gaan we naar binnen bij een (stroom)storing?

Bij een stroomstoring kun je zo wie zo naar binnen omdat het magneetslot niet werkt.
De voordeur is dan alleen met de sleutel te openen.

De sleutel moet worden opgehaald (zie hieronder).

Is de storing bekend, dan kan het hek met de sleutel op slot zijn gedaan. Ook dan moet je de sleutel ophalen (zie hieronder).

5. Hoe gaan we naar buiten bij een storing?

Gewoon met de klinken aan deur en hek. Alles is immers buiten werking. Vervolgens moet de sleutel worden gehaald om het hek af te sluiten en de storing gemeld worden aan de Parkcommissie.

“Sleutel ophalen”

Sleutelprocedure:

– Situatie waarbij het toegangssysteem niet werkzaam is

De toegang kan worden verkregen middels een sleutel. Deze sleutel is op te halen bij:

1. Joop de Gier, Kromme Stelakker 1 in Cothen

2. Wordt aangepast

– Hek naar het voetbalveld

Dit hek dient middels een sleutel te worden geopend en afgesloten. Deze sleutel hangt achter de bar in de kantine.
Na gebruik hek altijd afsluiten!!!!